I'll be back...

Jag har varit för upptagen för att faktiskt sitta och vara frustrerad på den politik som förs idag men nu ska jag ta tag i det igen...

Man kan ju bara skratta gott åt moderaten och riksdagspolitikern Hans Rothenberg och dennes naiva försök att bemästra de nya medierna s.k. sociala medier. Han tror stenhårt på att skapa bilder, metaforer, inför valet och det är ju rätt och riktigt.

Alla politiker utnyttjar retoriska figurer och troper, Martin Luther King hade en berömd anafor, odödlig skulle man kunna kalla den, "I have a dream" och fick med sig tusentals människor i sin vision.

En sentida politiker använde sig av en epifor, "Yes we can" som under kampanjen och nu efteråt är oerhört känd och han vann sedermera presidentvalet i USA.

Världshistorien är full av kända talare och deras tal bräddfyllda med retoriska figurer.

Hans Rothenberg tillhör inte dessa talare, snarare är han en av dessa mediokra människor som av någon anledning jag inte förstår har kunnat bli invald i Sveriges riksdag.

Jag menar vad tänker karln med när det första han kommer på som han vill förmedla som en bild av den moderata politiken till svenska folket är alkohol och en drinkblandning? Man kan ju hoppas att alla andra moderater är så pass enkelt funtade så blir det inga problem att slänga ut dem vid valet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0